12. november 2016: Izsledki revizije projekta drug tir Koper – Divača
V poročilu Preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije in optimizacije za projekt drugega tira nove železniške proge Divača – Koper so objavljeni prvi izsledki naročene revizije projekta drugi tir Koper – Divača.
November 2016: Svetu za civilni nadzor projekta drugi tir se pridruži tudi član KTPP
Pridruženi član Koalicije za trajnostno prometno politiko (KTPP) Matej Ogrin je tudi predsednik CIPRE Slovenija.
Oktober 2016: Ustanovljen civilno-družbeni organ imenovan Svet za nadzor izvedbe projekta drugi tir
Svet za nadzor izvedbe projekta združuje skupino državljanov, med katerimi so znani ekonomisti in strokovnjaki za promet, ki s svetom želijo preprečiti, da bi pri projektu drugega tira prišlo do nerentabilne porabe ali zlorabe davkoplačevalskega denarja. Svoje zahteve so člani Sveta poslali tudi predsedniku vlade in Ministrstvu za infrastrukturo (vsebina posredovanega pisma). Idejo sveta podpira tudi Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP).
30. september 2016: Vrednost projekta drugi tir se je znižala
Revizija projekta drugi tir je pri koncu. Po neuradnih podatkih se je vrednost projekta znižala z 1,4 milijarde na manj kot milijardo evrov. Ministrstvo bo ocenilo ali so potrebne dopolnitve in šele potem nameravajo o ugotovitvah študije obvestiti javnost.
20. september 2016: Gašperšič vezal svoj mandat na začetek gradnje drugega tira v prihodnjem letu
20. september 2016: Infrastrukturni minister Peter Gašperšič prestal interpelacijo
Na naslednji povezavi se nahaja glasovanje o interpelaciji, ki je bila vložena zoper ministra za infrastrukturo dr. Petra Gašperšiča.
19. september 2016: Peticija krajanov Črnega kala
Krajani Črnega kala so zbrali več kot 3000 podpisov pod peticijo za zaščito obalnega vodnega vira in zahtevo za gradnjo dvotirne proge Divača–Koper. Od pristojnih organov in institucij zahtevajo, da se na trasi predvideni za projekt drugi tir zgradi dvojni tir (dve progi) in se obstoječi železniški tir do Kopra umakne iz uporabe.
13. september 2016: Izjava Civilne iniciative Vstala Primorska glede financiranja drugega tira
Civilna iniciativa Vstala Primorska opozarja, da vlada z modelom javno-zasebnega partnerstva tvega, da drugi tir ne bo zgrajen, ali bo neprimerno dražji kot neposredna državna naložba.
26. julij 2016: Luka Koper zaprosi za okoljevarstveno soglasje
Luka Koper je zaprosila Agencijo Republike Slovenije za okoljevarstveno soglasje, ki ga potrebuje za podaljšanje prvega pomola, ker želi povečati zmogljivost kontejnerskega terminala.
19. julij 2016: Drugi tir v resoluciji o nacionalnem programu razvoja prometa v RS
Na spletni strani Ministrstva za infrastrukturo je javno objavljen predlog resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa v RS. V njem so določeni okvirni roki izvedbe in nosilci za posamezne projekte. Predlagan je drsni šestletni načrt vlaganj v promet. Drugi tir bo grajen z javno-zasebnim partnerstvom, naložba bo 960 milijonov evrov.
8. julij 2016: Konzorcij družb Kolektor Koling, CGP in CPG je začel z gradnjo izvlečnega tira
Gre za krajši odsek na delu med tovorno postajo Koper in območjem elektronapajalne postaje Dekani v dolžini 1,2 kilometra. Izvajalec je bil uveden v delo na projektu – predali so mu vso dokumentacijo za izvedbo del, tako da je lahko začel z aktivnostmi za uvedbo gradbišča. Vrednost pogodbe za izvedbo gradbenih del, ki bodo predvidoma zaključena v drugi polovici leta 2018, znaša 5,9 milijona evrov.
Vir:
23. junij 2016: Interpelacija zoper infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča
Poslanska skupina Združene levice (ZL), nepovezani poslanci in poslanec Andrej Čuš vložijo interpelacijo zoper infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča. Ključni očitki vlagateljev interpelacije (Matej T. Vatovec, poslanec ZL-ja) so zaviranje gradnje drugega tira, privatizacija državne strateške infrastrukture, sumi nezakonitega delovanja in površnost pri vodenju resorja.
Vir: http://www.delo.si/novice/politika/gasperdic.html
16. junij 2016: Premier Miro Cerar v oddaji Odmevi zagotovi, da bodo drugi tir med Luko Koper in Divačo zgradili
Premier trdi: »To je definitivna odločitev vlade, in v to že gremo, delamo zelo resne korake.« Navedel je, da je njegova vlada pridobila pravnomočno gradbeno dovoljenje, ustanovila podjetje za drugi tir, da izdeluje in razvija model javno-zasebnega partnerstva in pri tem »povezuje deležnike«.
8. junij 2016: Podpis pogodbe za izgradnjo izvlečnega tira iz Luke Koper
Direkcija RS za infrastrukturo podpiše pogodbo za izvedbo sanacije ozkega grla na železniški progi Koper-Divača, ki vključuje izgradnjo izvlečnega tira iz Luke Koper.
2. junij 2016: Imenovanje Žarka Sajiča za direktorja podjeta 2TDK
Vlada RS za direktorja posebnega projektnega podjetja za drugi tir 2TDK imenuje Žarka Sajiča. Položaj bo zasedal do imenovanja poslovodstva v skladu z aktom o ustanovitvi, a največ za obdobje dveh let.
Vir: http://www.drugitir.si/novice/2016-06-02-Vlada-imenovala-direktorja-druzbe-2TDK-doo
Junij 2016: Zavrnitev zahtevka za revizijo
Državna revizijska komisija je zavrnila zahtevek za revizijo javnega naročila »Preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije in optimizacije za projekt drugega tira železniške proge Divača−Koper«, ki ga je zahteval konzorcij družb Sistema Ingegneria (Milano) in Axis (Ljubljana).
26. april 2016: Direkcija RS za infrastrukturo prejela zahtevo za revizijo javnega naročila od neizbranega ponudnika
6. april 2016: Ministrstvo za infrastrukturo dodeli javno naročilo »Preveritev« italijanski družbi Geodata Engineering iz Torina
2. april 2016: Vlada dr. Mira Cerarja napove ustanovitev projektnega sveta
31. marec 2016: Ustanovitev projektnega podjetja 2TDK
Vlada RS z enomilijonskim ustanovitvenim kapitalom ustanovila posebno projektno podjetje za novo progo Divača−Koper, torej t. i. drugi tir, z imenom 2TDK (kratica za 2. tir Divača−Koper).
Vir:
- http://www.strankasmc.si/vlada-ustanovila-projektno-podjetje-za-drugi-tir-ki-je-eden-prednostnih-projektov-te-vlade/
- http://www.delo.si/gospodarstvo/infrastruktura/izdano-je-gradbeno-dovoljenje-za-drugi-tir.html
26. marec 2016: Zaposleni v Luki Koper v Ljubljani zbrali okoli tisoč podpisov za drugi tir
Vir:
- https://www.sta.si/2246490/predstavniki-zaposlenih-luke-koper-dopoldne-v-ljubljani-zbrali-ze-okoli-tisoc-podpisov
- https://www.rtvslo.si/slovenija/zaposleni-v-luki-koper-v-ljubljani-zbrali-okoli-tisoc-podpisov-za-drugi-tir/389136
Marec 2016: Sprejet sklep o ustanovitvi družbe 2TDK
Vlada RS sprejela sklep o ustanovitvi družbe 2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o., katere naloga bo izvedba vseh potrebnih aktivnosti za realizacijo projekta drugega tira železniške proge Divača–Koper in vodenje investicije.
31. marec 2016: Ministrstvo za okolje in prostor izdalo gradbeno dovoljenje za gradnjo drugega tira Divača–Koper
Dovoljenje velja tri leta, z možnostjo dvakratnega podaljšanja za eno leto, torej skupaj pet let.
3. marec 2016: Primorski župani podprli gradnjo drugega tira
Primorski župani, med njimi Boris Popovič, Igor Kolenc, Tadej Beočanin, se pridružijo zaposlenim v Luki Koper pri podpisu izjave o podpori razvoju koprskega pristanišča in gradnji drugega tira.
Vir: http://www.primorske.si/Novice/Istra/Primorski-zupani-podprli-gradnjo-drugega-tira
3. marec 2016: Na transportno – logistični konferenci v Bruslju govorili tudi o drugem tiru
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič v Bruslju predstavi načrte posodobitve infrastrukture v Sloveniji. Pri tem je zaledne države pozval k sodelovanju, predvsem pri izgradnji drugega tira.
Vir: http://www.mzi.gov.si/nc/si/medijsko_sredisce/novica/article/771/8279/
5. februar 2016: Minister Peter Gašperšič kritičen do poudarjanja težav na železniškem omrežju
V Luki Koper zaradi zastojev pri prevozu tovora napovejo ustanovitev kriznega štaba, po mnenju ministra Petra Gašperšiča pa so šli pri poudarjanju težav na železnicah predaleč. Po ministrovem prepričanju je ključno, da z medijskim poudarjanjem tega dogajanja ne delamo po nepotrebnem škode celotni slovenski logistični panogi.
Vir: http://siol.net/novice/gospodarstvo/peter-gaspersic-luka-koper-je-sla-malenkost-predalec-404074
9. januar 2016: Oživitev ideje o logističnem holdingu
Ideja o povezovanju Luke Koper in Slovenskih železnic v logistični holding znova oživi. Podpirajo jo Slovenske železnice, v Luki Koper nad idejo niso navdušeni.
Vir: http://www.primorske.si/Novice/Istra/Spet-logisticni-holding
Januar 2016: Vlada RS sprejela več sklepov, vezanih na nadaljnje aktivnosti glede izvedbe in financiranja projekta drugega tira:
- Vlada se je seznanila s četrtim poročilom o delu Medresorske delovne skupine za pripravo nabora oblik javno-zasebnega partnerstva za izgradnjo nove železniške povezave med Divačo in Koprom.
- Vlada je naložila Ministrstvu za infrastrukturo in Ministrstvu za finance, da do 30. 3. 2016 pripravita predlog Zakona o izgradnji nove železniške povezave med Divačo in Koprom, v kateremu se uredi vse potrebne podlage za izgradnjo in upravljanje nove železniške povezave ter za izgradnjo in upravljanje dodatnih pretovorno skladiščnih kapacitet in drugih z logistiko povezanih dejavnosti.
- Vlada je tudi naložila Ministrstvu za infrastrukturo, da do 30. 6. 2016 zagotovi študijo ovrednotenih variantnih rešitev za celovito ureditev železniške povezave med Divačo in Koprom s ciljem optimizacije projekta in pripravi predlog dokončne izbire najustreznejše rešitve.
8. januar 2016: Odziv P. Damijana na izvedbo projekta drugi tir
Jože P. Damijan je na ekonomski fakulteti povedal: »Avstrija gradi koralmsko progo med Celovcem in Gradcem, ki jih bo stala 5,4 milijarde evrov, čeprav za to progo nimajo zagotovljenega tovora. Progo gradijo zato, ker vedo, da Sloveniji ne bo uspelo zgraditi koridorske proge do koprskega pristanišča in bodo tovor usmerili mimo Slovenije do Italije in morja.«
Vir: http://www.delo.si/gospodarstvo/infrastruktura/izdano-je-gradbeno-dovoljenje-za-drugi-tir.html
December 2015: Vložitev vloge za gradbeno dovoljenje drugi tir
Ministrstvo za infrastrukturo je na Ministrstvo za okolje in prostor vložilo vlogo za gradbeno dovoljenje, ki ga je izdalo v dobrih treh mesecih, 31. marca letos. Dovoljenje velja tri leta, z možnostjo dvakratnega podaljšanja za eno leto, torej skupaj pet let (Peter Gašperšič). V decembru 2015 so zagotovljena vsa zemljišča potrebna za gradnjo drugega tira.
Vir: http://www.drugitir.si/novice/2016-04-01-Izdano-gradbeno-dovoljenje-za-drugi-tir
December 2015: Zagotovljena vsa zemljišča potrebna za gradnjo drugega tira
Vir: http://www.drugitir.si/novice/2016-04-01-Izdano-gradbeno-dovoljenje-za-drugi-tir
November 2015: Izdelana analiza tveganja neigradnje drugega tira
Po naročilu Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije je Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete (CPOEF) izdelal analizo tveganja neizgradnje drugega tira Koper – Divača in možnih alternativ.
September 2015: Možnost zalednega terminala v Divači
Študija OECD ugotovi, da bi bil zaledni terminal v Divači za Luko Koper bistveno racionalnejša možnost kot drugi tir. To sproži močno nasprotovanje domače javnosti. V analizi ITF/OECD so na voljo:
- Povzetek študije Revizija tveganja in možnosti
- Predstavitev študije
- Celotna študija (v anglešem jeziku)
- Odgovor Luke Koper na poročilo OECD in ITF
September 2015: Pridobljenih že 97 % vseh potrebnih zemljišč
Vir: http://www.drugitir.si/novice/2016-04-01-Izdano-gradbeno-dovoljenje-za-drugi-tir
Marec 2015: Pridobitev gradbenega dovoljenja izvlečnega tira
Ministrstvo za infrastrukturo pridobilo gradbeno dovoljenje za izgradnjo 1,2 km drugega tira železniške proge Divača–Koper (t.i. izvlečnega tira) v funkciji glavnega tira postaje Koper tovorna.
Vir: http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
Marec 2015: Oblikovana medresorska delovna skupina za pripravo oblik javno-zasebnega partnerstva
Vlada RS imenovala medresorsko delovno skupino za pripravo nabora oblik javno-zasebnega partnerstva za izgradnjo nove železniške povezave med Divačo in Koprom.
Vir: http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
Februar 2015 – Umanotera se opredeli proti gradnji drugega tira
Februar 2015: Oddaja vloge za pridobitev evropskih sredstev za izvedbo projekta drugi tir
Ministrstvo za infrastrukturo oddalo vlogi za pridobitev evropskih sredstev za sofinanciranje izvedbe projektov na odseku Divača–Koper, in sicer za:
- izgradnjo drugega tira med ENP Dekani in Koprom (CEF – ovojnica) in
- izgradnjo preostalega dela drugega tira železniške proge Divača–Koper (CEF – razpis).
18. februar 2015: Vlada obravnava informacijo o prijavi projekta drugi tir na evropski razpis
Vir: http://www.arso.gov.si/novice/datoteke/032945-Divaca-Koper%20-%20dopolnilna%20odloc.pdf
10. februar 2015: Slovenija bo projekt drugi tir prijavila na evropski razpis
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pojasni, da bo Slovenija projekt drugi tir prijavila na evropski razpis, finančno konstrukcijo pa naknadno dopolnila z javno-zasebnim partnerstvom, pri čemer bo treba model takšnega partnerstva še določiti.
Januar 2015: PGD za izgradnjo celotnega drugega tira železniške proge Divača–Koper predan na Ministrstvo za okolje in prostor (upravni organ, ki bo izdal gradbeno dovoljenje)
Vir: http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
Oktober 2014: Agencija Republike Slovenije za okolje izda okoljevarstveno soglasje za celotno traso drugega tira
Vir: http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
September 2014: Pridobljenih 80 odstotkov vseh potrebnih zemljišč
Vir: http://www.drugitir.si/novice/2016-04-01-Izdano-gradbeno-dovoljenje-za-drugi-tir
September 2014: Minister v prihodu Peter Gašperšič izjavi, da Slovenija drugega tire ne bo potrebovala še 30, 40 let, kar močno vzburi javnost
Vir: http://4d.rtvslo.si/arhiv/seje-delovnih-teles-dz/174270170
Gradivno delovne seje Ministrstva za infrastrukturo, okolje in prostor
Zapis delovne seje
Avgust 2014: Sprejeta je uredba o spremembah in dopolnitvah uredbe o DPN za drugi tir Koper-Divača
Februar 2014: Pridobljeno je delno okoljevarstveno soglasje in s tem tudi naravovarstveno soglasje
14. maj 2012: Koalicija za trajnostno prometno politiko medijem poda stališče do zamujene priložnosti črpanja evropskih sredstev za gradnjo drugega železniškega tira Divača – Koper
Februar 2012: Predan je nov dopolnjen osnutek DPN in okoljsko poročilo v postopku dopolnitve in sprememb DPN za drugi tir
Marec 2010: Postopek spremembe in dopolnitve DPN ustavijo
Postopek ustavijo, saj Italija odstopi od načrtovanja proge iz smeri Trsta z navezavo na progo Koper-Divača. Načrt trase Divača-Črni Kal spremenijo v enotirni odsek brez cepišča proti Trstu.
Vir: http://www.di.gov.si/fileadmin/di.gov.si/pageuploads/Zeleznice/Kronologija_II._tir.pdf
April 2009: Sprejet sklep o dvotirni progi na odseku Divača – Črni kal in enotirni progi med Črnim kalom in Koprom
Ministrstvo za promet sprejme sklep, da se novo železniško progo med Koprom in Divačo na odseku med Divačo in cepiščem Črni kal projektira kot dvotirno progo, na odseku med cepiščem in Koprom pa kot enotirno progo.
Julij 2008: Izdelana študija o izvedljivosti železniške povezave Divača-Trst
Izdelana je študija izvedljivosti nove železniške povezave Divača-Trst, ki predvideva priključek proge iz smeri Trsta na progo Koper-Divača v cepišču v predoru med Divačo in Črnim Kalom.
Vir: http://www.di.gov.si/fileadmin/di.gov.si/pageuploads/Zeleznice/Kronologija_II._tir.pdf
Julij 2008: Vlada sprejme sklep o začetku priprave sprememb in dopolnitev DPN za drugi tir v novo dvotirno progo
Vir: http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
Avgust 2007: Ideje vlade o ustanovitvi logističnega holdinga, ki bi povezal Slovenske železnice (SŽ), Luko Koper in Intereuropo
Julij 2007: Pobuda za načrtovanje dovotirne proge med Koprom in Divačo
Ministrstvo za promet da pobudo za spremembo in dopolnitev DPN za drugi tir Koper-Divača tako, da bi se nova proga med Koprom in Divačo načrtovala kot dvotirna in da bi se nanjo priključila na novo projektirana proga Divača-Trst.
Vir:
- http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
- http://www.di.gov.si/fileadmin/di.gov.si/pageuploads/Zeleznice/Kronologija_II._tir.pdf
April 2005: Vlada sprejme uredbo o državnem prostorskem načrtu (DPN) za drugi tir, s čimer progo umesti v prostor
Vir: Uradni list RS, št. 43/05, 48/11, 59/14 in 88/15
Junij 2001: Izdelan je idejni projekt za gradnjo drugega tira Divača-Koper
Vir: http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki
Leto 1996: Pričetek aktivnosti za povečanje zmogljivosti železniške proge Koper-Divača
Ministrstvo za promet in zveze naroči izdelavo študije upravičenosti povečanja zmogljivosti enotirne proge Divača-Koper.
Vir: